Roadshow: På hjul for varme tilskuddsordninger

Legger ut på roadshow: Skal snakke om varmepumper- og gulvvarmesystemer

Armaturjonsson og Vaillant Group Norge AS starter 8. september sin turne "På hjul for varme tilskuddsordninger". Med bil og henger tar de med seg et utvalg produkter som skal vise rørleggere, grossister og rådgivere systemintegrasjon mellom varmepumper og gulvvarme i praksis og teori.

Bedriftene har i fellesskap planlagt en høstkampanje for varmepumper og gulvvarme.

Aktiviteten er rettet mot rørleggere, grossister, og rådgivere hvor Vaillant med sitt konsept "Adjø olje" vil vise varmepumper, og Armaturjonsson under sitt slagord " akkurat sånn proffe rørleggere vil ha det ", vil vise rørsystemene Arjonfloor og JRG Sanipex Calor for radiatorer.

Med en stor henger som viser produktene og systemene koblet sammen, vil det arrangeres et to timers seminar på hvert sted ekvipasjen besøker. Der vil systemløsningene bli gjennomgått, samt de nye tilskuddsordningene fra Enova.

Hatt suksess med turneer

Armaturjonsson har kjørt tilsvarende opplegg tidligere innen andre produktområder med stort hell. Nå går de altså sammen med Vaillant om et bredere konsept innen varme.

- Vi har fått mye positive tilbakemeldinger på våre tidligere turer. Det er bakgrunnen for at vi har startet et spennende samarbeid med Vaillant. Nå kan vi gi rørleggerne en større helhetsforståelse rundt systemintegrasjon mellom varmepumper og gulvvarme, sier salgssjef i Armaturjonsson, Øyvind Christiansen.

Nytt for oss

Vaillant Norge har ikke kjørt tilsvarende opplegg tidligere. Men daglig leder Benny Simonsen ser store synergieffekter ved et slikt samarbeid, selv om det blir ressurskrevende.

- Vi mener det er et stort behov for VVS teknisk info rundt varmepumper og gulvvarmesystemer. Med våre utstillingsmodeller i hengeren kan rørleggeren, og ansatte hos grossistene få svar på alt rundt varmepumper og gulvvarmesystemer. I tillegg tror jeg det er viktig å informere rørleggerne om de nye støtteordningene fra Enova som omhandler varmepumper og ikke minst vannbåren varme som ikke er fullt så kjente. Det er første gang vi gjør en slik happening. Men jeg har tro på dette konseptet sammen med Armaturjonsson, sier Simonsen.

Starter 8. september 2015

Turneen ”På hjul for varme tilskuddsordninger ”starter i Stavanger i uke 37, og fortsetter videre til Bergen, Oslo, Hedmark og avsluttes i Trondheim 8.oktober. Parallelt med turneen er det altså muligheter for å melde seg på ettermiddagsseminarene.

Daglig leder i Vaillant, Benny Siomsen, seniorkonsulent Per-Arne Kindberg, Armaturjonsson, Marie Kristine Kolbu, HR-markedskonsulent, Armaturjonsson, Elisabeth Nordberg, markedskoordinator, Vaillant Group Norge AS, og salgssjef Øyvind Christiansen, Armaturjonsson.

Kilde: VVS Forum