COVID-19 – status og tiltak hos Vaillant Group Norge AS

2021 OPPDATERING

Vaillant tar situasjonen rundt COVID-19 (koronavirus) veldig seriøst. I Vaillant følger vi utviklingen i den globale koronapandemien veldig nøye, og tilrettelegger våre egne interne retningslinjer i overensstemmelse med de nasjonale myndighetenes påbud og anbefalinger. Vi finner det nødvendig å sikre våre medarbeidere og kunder mot en potentiell smitte med COVID-19, derfor ber vi om din hjelp til dette. Dette er tiltak for å sikre at vi også kan opprettholde det nødvendige servicenivået på ditt varmesystem i fremtiden. Vi oppfordrer til at vi, sammen med deg som kunde, kan sikre alles helse og opprettholde driften av ditt varmesystem samtidig. Når vår ansatt kommer til adressen din, må du forsikre deg om:

• At personen som tar i mot Vaillant-teknikeren ikke er smittet med, eller har været i kontakt med personer som er testet positivt for COVID-19, eller personer som ikke har avsluttet karantene etter å ha vært i land som betegnes som høyrisiko-land av de norske myndighetene (røde land).
  • At det er foretatt desinfisering av dørhåndtak, gelender og andre gripeanretninger hvor teknikeren skal bevege seg.
  • Under utførelsen av arbeidet må ikke andre personer enn Vaillant-teknikeren oppholde seg i samme rom hvor arbeidet utføres i.
  • Det må ikke være noen form for fysisk kontakt med Vaillant-teknikeren i form av håndtrykk eller lignende. Vi anbefaler at eventuelle personer, som kommer i kontakt med en Vaillant-tekniker, holder seg på en avstand på minst 2 meter.
  • Kommunikasjon bør skje via telefon eller andre digitale kommunikasjonsverktøy.

Vi håper på deres forståelse for våre forholdsregler, som alene er til for at sikre vår service av ditt varmeanlegg, slik at dette fungerer etter hensikten, og gir varme og varmtvann under hele COVID-19 situasjonen.

På vegne av Vaillant AS.

- Per Stryhn, Nordisk Servicedirektør

Bestillinger og levering

Vi tar i mot bestillinger og leverer varer som vanlig. Send mail til info@vaillant.no for bestillinger.

Salg, service og support

Du kan fortsatt komme i kontakt med salg- og serviceavdelingen. Vi er som vanlig bemannet på telefon mellom 08.00 og 16.00 på hverdager på telefon 64 95 99 00.

Service

Vår serviceavdeling er operativ og vi er ute på serviceoppdrag, dog etter gjeldende forholdsregler.

Kurs og møter

Vaillant har midlertidig avlyst kurs og møter.

Har du fortsatt spørsmål, så nøl ikke med å kontakte oss. Eller så kan du finne en lokal sertifisert Vaillant-installatør.